موتور
مدل |
OM457 LA |
قدرت موتور |
354اسب بخار در 2000 RPM |
حداکثر گشتاور موتور |
1600نیوتن متر در 1100RPM |
تعداد سیلندرها |
6 سیلندر خطی |
حجم سیلندرها |
11967 CC |
استاندارد زیست محیطی |
یورو 2 |
سیستم انتقال قدرت
مدل گیربکس |
ZF6S 1701 |
تعداد دنده |
1+6 |
مدل کلاچ |
MFZ 430 تک صفحه ای خشک |
محور و فرمان
محور جلو |
RABA-470.01-3100 یا MB-VO3/10DL6 |
محور عقب |
RABA-470.30-3300 یاMB-HO4/01DL10 |
نسبت محور عقب |
44:12 یا 43:12 |
نوع فرمان |
هیدرولیک LS6 BK or HEMA 8043 |
سیستم تعلیق
محور جلو |
تعلیق بادی (2خمره ای ) 4 عددکمک فنر تلسکوپی هیدرولیک |
محور عقب |
تعلیق بادی (4خمره ای ) 4 عددکمک فنر تلسکوپی هیدرولیک |
ایعاد و فواصل (mm)
طول کل |
11925 |
عرض کل |
2500 |
ارتفاع کل |
3357 |
فاصله دو محور |
6055 |
شاسی
نوع شاسی M22 or ST44-2 اسکلت یکپارچه با پروفیل طولی و عرضی |
اوزان(kg)
وزن خالص |
12450 |
وزن بار مجاز بر روی محور جلو |
6500 |
وزن بار مجاز بر روی محور عقب |
11500 |
وزن ناخالص مجاز |
18000 |
ویژگی های حرکتی
قطر دایره ای گردش |
20/6m |
حداکثر سرعت |
120km/h |
ظرفیت ها
روغن موتور+فیلتر روغن |
29/5 (3/5+26) |
روغن گیربکس |
16 |
روغن هیدرولیک فرمان |
8/5 |
روغن دیفرانسیل |
18/4 |
روغن کلاچ |
3 |
مایع خنک کننده موتور(آب+ضد یخ) |
80(40+40) |
مخزن سوخت |
170+155 |
سیستم برق
باتری |
2 عدد12ولت 200آمپرساعت |
دینام |
28 ولت 140-70 آمپر |
ابعاد چرخ
رینگ |
22/5-7/50 |
تایر |
22/5 11/00R |
سیستم ترمز
ترمز چرخ ها |
پنوماتیک کاسه ای.عقب و جلو دو مداره |
ترمز دسنی |
پنوماتیک بر روی چرخ های عقب |
ترمز موتور |
خفه کن اگزوز+خفه کن موتور |
ترمز گیربکس |
ریتاردر |
صندلیها و ظرفیت حمل مسافر
صندلی راننده |
پنوماتیک .قابل تنظیم |
تعداد صندلی |
40+1+1 |
جنس صندلی |
فوم فشرده با روکش پارچه خارجی |
ظرفیت حمل مسافر |
40نفر |
صندلی مسافر |
مجهز به رگلاژجلویی و عرضی.سینی پشت صندلی.مجهز به کمربند ایمنی |
تجهیزات و امکانات
کولر.سیستم صوتی تصویری.کپسول آتش نشانی.هواکش سقفی.
پوشش کف pvc. . آینه های داخلی و خارجی مجهز به گرمکن.
جک.شلنگ.درجه باد. جعبه کمک های اولیه.جلیقه شبرنگ.
مثلث احتیاط.آفتاب گیر جلو برقی و پردهای جانبی
تجهیزات انتخابی
یونیست سه کاره:
1-آبسرد کن .یخچال. قهوه جوش
2-آبسردکن.آب جوش کن. یخچال
موتور
مدل |
OM 335 |
قدرت موتور |
222/6 اسب بخار در 2200 دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور موتور |
820 نیوتن متر در 1400 دور بر دقیقه |
تعداد سیلندرها |
6 سیلندر خطی |
حجم کل سیلندر |
11580سی سی |
نسبت تراکم |
17:1 |
استاندارد زیست محیطی |
یورو2 |
سیستم انتقال قدرت
مدل گیربکس |
ZF 16S-151 |
تعداد دندانه ها |
2+16 |
مدل کلاچ |
GF380 |
نوع صفحه کلاچ |
تک صفحه ای خشک |
سیستم تعلیق و محورها
محور جلو |
شکل تیری ثابت و صلب با مقطع |
محور عقب |
محور محرک با چرخ دنده کاهنده |
نسبت تبدیل اکسل عقب |
5.92 ,6.733 |
فرمان |
هیدرولیک با قابلیت تنظیم |
تعلیق محور جلو |
فنر تخت+کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی |
تعلیق محور عقب |
فنر تخت متصل به مندل |
ابعاد شاسی (mm (
نوع شاسی |
E380 TM |
ابعاد |
5/8*70*285 |
اوزان ( Kg (
بار مجاز روی محور جلو |
7000 |
||
بار مجاز روی محور عقب |
13000تا2 |
||
وزن مجموع ناخالص مجاز(G.V.W) |
26000 |
||
------------- |
LK |
L |
|
وزن خالص |
8580 |
8920 |
|
ابعاد و فواصل
|
LK |
L |
فاصله دو محور |
1450+3950 |
1450+5150 |
طول کل |
7605 |
10000 |
ارتفاع کل |
2945 |
2945 |
عرض کل |
2456 |
2456 |
ارتفاع روی شاسی از زمین (بدون بار) |
1255 |
1285 |
سیستم ترمز
نوع ترمز |
پنوماتیک 2مداره مستقل با بوستر |
ترمز جلو و عقب |
کاسه ای کفشکی |
ترمز دستی |
پنوماتیک با فشار فنر روی چرخ های عقب |
ترمزکمکی |
خفه کن اگزوز |
ویژگی های حرکتی
|
LK |
L |
حداکثر توانایی بالا روی از شیب |
52% |
35% |
حداکثر سرعت (km/h) |
88 |
98 |
قطر دایره چرخش |
6/19 متر |
5/23 متر |
سیستم برق
ظرفیت باتری |
2 عدد 12 ولت 120 آمپر |
مشخصات دینام |
28 ولت 35 آمپر |
استارت |
24 ولت 4/5 کیلو وات |
برق مصرفی |
24 ولت |
چرخ ها
رینگ |
24-8/50 |
تایر |
24-12 |
تجهیزات استاندارد
کولر.گاردهای جلو و عقب وجانبی.جک بالابر.زاپاس بند.قفل عرضی دیفرانسیل + قفل طولی.مثلث شبرنگ.جهبه کمک های اولیه . کپسول آتش نشانی. بخاری درجا. باک فلزی 200 لیتری.
موتور
مدل |
OM 335 |
قدرت موتور |
222/6 اسب بخار در 2200 دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور موتور |
820 نیوتن متر در 1400 دور بر دقیقه |
تعداد سیلندرها |
6 سیلندر خطی |
حجم کل سیلندر |
11580سی سی |
نسبت تراکم |
17:1 |
استاندارد زیست محیطی |
یورو2 |
سیستم انتقال قدرت
مدل گیربکس |
ZF S6-90/9.01 – 1.00 سنکرونیزه دستی |
تعداد دنده ها |
1+6 |
مدل کلاچ |
GF380 |
نوع صفحه کلاچ |
تک صفحه ای خشک |
سیستم ترمز
نوع ترمز |
پنوماتیک 2مداره مستقل با بوستر |
ترمز جلو و عقب |
کاسه ای کفشکی |
ترمز دستی |
پنوماتیک با فشار فنر روی چرخ های عقب |
ترمزکمکی |
خفه کن اگزوز |
سیستم تعلیق و محورها
محور جلو |
شکل تیری ثابت و صلب با مقطع |
محور عقب |
محور محرک با چرخ دنده کاهنده |
نسبت تبدیل اکسل عقب |
5.92 ,6.733 |
فرمان |
هیدرولیک با قابلیت تنظیم |
تعلیق محور جلو |
فنر تخت+کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی |
تعلیق محور عقب |
فنر تخت |
ابعاد شاسی (mm (
نوع شاسی |
E380 TM |
ابعاد |
5/8*70*284 |
اوزان ( Kg (
|
LK |
L |
بار مجاز روی محور جلو |
7000 |
7000 |
بار مجاز روی محور عقب |
13000 |
13000 |
وزن مجموع نا خالص مجاز (G.V.W) |
19000 |
19000 |
وزن خالص |
6180 |
6325 |
ویژگی های حرکتی
|
LK |
L |
حداکثر توانایی بالا روی از شیب |
41% یا 44% |
38% |
حداکثر سرعت (km/h) |
75 یا 72 |
98 |
قطر دایره چرخش |
2/18 متر |
6/21 متر |
سیستم برق
ظرفیت باتری |
2 عدد 12 ولت 120 آمپر |
مشخصات دینام |
28 ولت 35 آمپر |
استارت |
24 ولت 4/5 کیلو وات |
برق مصرفی |
24 ولت |
ابعاد و فواصل
|
LK |
L |
فاصله دو محور |
4200 |
5200 |
طول کل |
6675 |
8440 |
ارتفاع کل |
2945 |
2945 |
عرض کل |
2456 |
2456 |
ارتفاع روی شاسی از زمین (بدون بار) |
1195 |
1210 |
چرخ ها
رینگ |
24-8/50 |
تایر |
24-12 |
دیگر تجهیزات
شلنگ باد. جک بالابر. زاپاس. مثلث احتیاط.جعبه کمک های اولیه. جعبه ابزار. کپسول آتش نشانی
باک فلزی 200 لیتری.
موتور
مدل |
OM 314 |
قدرت موتور |
110 اسب بخار در 2800 دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور موتور |
340 نیوتن متر در 2000-1400 دور بر دقیقه |
تعداد سیلندر |
4 عدد خطی |
حجم کل سیلندر ها |
cc 3782 |
استاندارد زیست محیطی |
یورو2 |
سیستم انتقال قدرت
مدل گیربکس |
سنکرونیزه دستیze s5-24/3-7-13-1.00 |
تعداد دندانه ها |
1+5 |
مدل کلاچ |
Hbx 250 |
نوع صفحه کلاچ |
تک صفحه ای خشک |
سیستم ترمز
نوع ترمز |
یک مدار هیدرولیک با بوستر پنوماتیکی |
ترمز دستی (608) |
مکانیکی بر روی چرخ های عقب |
ترمز دستی(808) |
پنوماتیکی بر روی چرخ های عقب |
شاسی و تعلیق
نوع شاسی |
Rst 42-2 |
ابعاد شاسی |
5/5*60*202 |
تعلیق محور جلو |
فنر تخت+کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی |
تعلیق محور عقب |
فنر تخت+ضربه گیر فنر+کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی |
محور و فرمان
محور جلو متحرک |
Vam-f01 |
محور عقب محرک |
Vam -r01 |
نوع فرمان |
مکانیکی ثابت مدلL 3.5 k |
نسبت تبدیل دیفرانسیل |
i=5.125+1 |
سیستم برق
ظرفیت باتری |
2عدد12ولت66آمپر ساعت |
مشخصات دینام |
28ولت35آمپر |
استارت |
24ولت 4کیلو وات |
برق مصرفی |
24 ولت |
ویژگی های حرکتی در مدل 608
------- |
LPK |
LP |
حداکثر توانایی بالاروی از شیب |
36% |
30% |
حداکثر سرعت km/h |
79 |
79 |
شعاع دایره گردش m |
7/5 |
2/6 |
ویژگی های حرکتی در مدل 808
------- |
LPK |
LP |
حداکثر توانایی بالاروی از شیب |
25% |
25% |
حداکثر سرعت km/h |
80 |
81 |
شعاع دایره گردش m |
7/5 |
2/6 |
دیگر مشخصات
مخزن سوخت |
فلزی 100 لیتر |
اندازه رینگ |
16-00/6 |
اندازه تایر |
17-00/7 |
حداکثر بار مجاز روی محور جلو مدل(808) |
2100kg |
حداکثر بار مجاز روی محور جلو مدل(608) |
2200kg |
حداکثر بار مجاز روی محور عقب مدل(808) |
5700kg |
حداکثر بار مجاز روی محور عقب مدل(608) |
4800kg |
وزن مجموع ناخالص مجاز ((G.V.W مدل (808) |
8000 |
وزن مجموع ناخالص مجاز ((G.V.W مدل (608) |
6000 |
موتور
مدل |
OM 457 LA |
قدرت موتور |
428 اسب بخار در 1900 دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور موتور |
2100 نیوتن متر در 100 دور بر دقیقه |
تعداد سیلندر |
6 عدد خطی |
حجم کل سیلندر ها |
11967cc |
استاندارد زیست محیطی |
یورو3 |
سیستم انتقال قدرت
مدل گیربکس |
Daimler g 240-16/11.7-0.69 or zf 16s221 سنکرونیزه مجهز به سیستم تعویض دنده هیدرولیکی |
تعداد دندانه ها |
2+16 |
مدل کلاچ |
MFZ 430 |
نوع صفحه کلاچ |
تک صفحه ای خشک با عملکرد هیدرولیکی و پنوماتیکی |
سیستم ترمز
پنوماتیک دو مداره مستقل با بوستر ترمزهای دیسکی بر روی محورهای جلو و عقب دارای ترمز دستی پنوماتیک با فشار فنر بر روی چرخ های عقب دارای خفه کن اگزوز مجهز به سیستم ABS |
اتاق
اتاق بلند به همراه جای خواب تهویه مطبوع به همراه سیستم حرارتی اضافی Webasto تخت خواب دوم به همراه پرده اتاق خواب با زاویه آفتاب گیرهای بیرونی دریچه سقف برقی مجهز به بالابر هیدرولیکی خم 70 درجه نمایشگر دیجیتالی روی داشبورد به همراه نمایش دهنده دمای بیرون و سیستم نگهداری هوشمند صندلی راننده از نوع استاندارد سیستم تعلیق اتاق برای جاده آینه بغل های قابل تنظیم از داخل بصورت برقی به همراه گرمکن |
ابعاد و فواصل(mm)
فاصله دو محور |
3600 |
طول کل |
5815 |
ارتفاع کل(بدون بار) |
3445 |
ارتفاع روی شاسی از زمین |
965-1200 |
عرض کل |
2494 |
عرض شاسی در مرکز |
898 |
عرض شاسی در عقب |
758 |
اوزان(kg)
بار مجاز وارده به محور جلو |
7100 |
بار مجاز وارده به محور عقب |
12000 |
وزن کل (بدون بار) |
6790 |
وزن مجموع ناخالص مجاز(G.V.W) |
18000 |
وزن مجموع ناخالص مجاز ترکیبی (G.V.W) |
40000 |
محور ها و فرمان
محور جاو |
VL4/51 DC-7.5 |
محور عقب با نسبت تبدیل |
HL7/055 DCS-13.i=4.833/3.714 |
فرمان |
جعبه فرمان بنز مدل LS8 BK |
غربیلک فرمان |
قابل تنظیم |
قطر دایره چرخش |
14.9متر |
سیستم تعلیق
تعلیق محور جلو |
فنرهای پارابولیک دو لایه+موجگیر+کمک فنر |
تعلیق محور عقب |
فنرهای بادی+ موجگیر+کمک فنر |
سیستم برق
ظرفیت باتری |
2عدد12ولت165آمپر ساعت |
مشخصات دینام |
28ولت 80 آمپر |
استارت |
24 ولت 2/6 کیلو وات |
دیگر مشخصات
مخزن سوخت |
آلمینیومی 400 لیتر |
رینگ |
5/22-00/9 |
تایر |
5/22 R 80/315 |
تجهیزات استاندارد
قفل دیفرانسیل محور عقب
تثبیت کننده سرعت
خنک کننده روغن گیربکس
سیستم های هشدار دهنده دیجیتالی
قفل درب باک به همراه فیلتر اولیه سوخت دهانه باک
فیلتر جدا کننده آب از سوخت
تاخوگراف دو راننده
زاپاس بند دائمی جک دوتزده تنی و شلنگ 25متری درجه باد
جهبه کمک های اولیه
رادیو پخش
دنده پنجم