موتور
نوع موتور |
F4AE0681A*C (ساخت ایتالیا) |
تعداد سیلندر |
6 - IN LINE |
تجهیزات موتور |
Turbo charged & intercooler |
حداکثر قدرت |
202KW , 275 HP at 2500 rpm |
حداکثر گشتاور |
950 N.m at 1250-2100 rpm |
حجم موتور |
5.88 lit |
کنترل سیستم سوخت رسانی و نوع |
ELECTRONIC Bosch common rail |
استاندارد آلایندگی |
Euro 3 |
سیستم انتقال قدرت ) گیربکس)
مدل گیربکس |
IVECO 2895.9 (ساخت آلمان) |
تعداد دنده |
9+1 |
ماکزیمم نسبت تبدیل دنده گیربکس در دنده 1 |
13.56/1.00 |
مدل (نوع) کلاچ |
از نوع تک صفحه ای خشک ، با قطر 15 اینچ از نوع کشش |
سیستم ترمز
نوع ترمز اکسل جلو |
دیسکی |
نوع ترمز اکسل وسط |
دیسکی |
نوع ترمز اکسل عقب بالارونده |
درام (کاسه ای) |
ترمز دستی |
مکانیکی عمل کننده روی محور دوم با کنترل پنوماتیکی |
امکانات سیستم ترمز |
ترمز موتور + ABS |
ابعاد
طول کلی خودرو |
9857 mm |
عرض |
2495 mm |
ارتفاع |
2830 mm |
فاصله بین محوری |
5175/1350 mm |
حداقل فاصله از سطح زمین |
232 mm |
فاصله انتهای شاسی تا پشت اتاق بار |
7540 mm |
فاصله محور عقب تا انتها |
1980 mm |
فاصله محور جلو تا ابتدا |
1352 mm |
اوزان
وزن خالص |
6500 kg |
وزن ناخالص (G.V.W) |
26000 kg |
ظرفیت مجاز بار |
19500 kg |
بار مجاز محور جلو |
7100 kg |
بار مجاز محور عقب |
7500 kg |
بار مجاز محور وسط |
12000 kg |
سیستم فرمان
نوع سیستم فرمان |
هیدرولیکی (ساخت ایتالیا) |
قطر غربیلک فرمان |
465 mm |
سیستم محورها ) اکسل ها)
نوع اکسل جلو |
IVECO 5871/5 (ساخت ایتالیا) |
نوع اکسل عقب وسط |
Meritor MS13-165 hypoid hubreduction (ساخت ایتالیا) |
نوع اکسل عقب بالارونده |
Austeras ASR |
تعداد محور |
3 |
نسبت تبدیل دیفرانسیل |
3.42 |
سیستم تعلیق
نوع تعلیق اکسل وسط |
Semi-elliptic leaf spring , double acting+anti roll bar or parabolic |
نوع تعلیق اکسل جلو |
Semi-elliptic leaf spring ,single acting+anti roll bar or parabolic |
نوع تعلیق اکسل سوم |
Parabolic and air spring pneumaticlift و با قابلیت بالاروندگی و فرمانپذیری |
تعداد کمک فنر |
2+2+2 |
چرخ و تایر
سایز رینگ |
8.25 × 22.5 |
سایز تایر |
315/80 R 22.5 |
نوع تایر |
RADIAL |
ظرفیت سیالات مصرفی
ظرفیت باک سوخت |
300 lit |
ظرفیت روغن موتور |
12 lit |
ظرفیت آب رادیاتور |
20 lit |
ظرفیت روغن گیربکس |
8.3 lit |
سیستم الکتریکی
مشخصات و تعداد باطری |
2*12 volt - 170/110 Ah |
ولتاژ مصرفی |
24 volt |
مشخصات دینام |
28 volt - 70 A |
مشخصات استارت |
24 volt - 4 k.w |
مقدار مصرف سوخت
مصرف سوخت در حداکثر قدرت |
220 g/kwh |
ظرفیت
ظرفیت حمل نفرات (صندلی) |
2 |
مشخصات عملکردی
حداکثر قابلیت شیب بالاروی |
29% |
حداکثر سرعت مجاز |
110 km/h |
تجهیزات
آینه های جانبی برقی با گرمکن- شیشه بالابر برقی- سپر جلوی فولادی - گوه بازدارنده حرکت چرخها- سیستم قطع کن دستی باطری - ایرکاندیشن دستی - شیشه دودی - فیلتراولیه وجداکننده آب از سوخت- مثلث شب رنگ – چرخ زاپاس- جک – آچارچرخ –جعبه کمکهای اولیه- باک گازوئیل آلومینیومی - رادیوپخش CD خوان و آنتن – تاخوگراف دو نفر- گرمکن هوای ورودی به موتوردرزمان برودت هوا- صندلی راننده ازنوع پنوماتیک و قابل تنظیم در سه جهت - سیستم کروز کنترل- دارای وینچ زاپاس بند – مجهز به کمربند ایمنی برای راننده و شاگرد- دوعدد تانک باد 20لیتری و دو عدد تانک باد 28 لیتری به همراه کمپرسور 225cc - مجهز به امکانات اولیه جهت نصب PTO -اتاق باقابلیت برگردان تا زاویه60 درجه- صندلی مسافر پنوماتیک- مبدل 24 به 12 ولت – گارد رادیاتور- تخت خواب تاشو با حفاظ و پرده- بادشکنهای جانبی اتاق –برف پاکن با تایمر کنترل – دریچه سقف دستی-بخاری درجا.
موتور |
|
||||||||||||||||
سیستم انتقال قدرت گیربکس |
|
||||||||||||||||
سیستم ترمز |
|
||||||||||||||||
ابعاد |
|
||||||||||||||||
اوزان |
|
||||||||||||||||
سیستم فرمان |
|
||||||||||||||||
سیستم محورها اکسل ها |
|
||||||||||||||||
سیستم تعلیق |
|
||||||||||||||||
چرخ و تایر |
|
||||||||||||||||
سیستم الکتریکی |
|
||||||||||||||||
ظرفیت |
|
تجهیزات
فرمان هیدرولیک
شیشه بالابر برقی
سیستم تهویه هوا (کولر)
ابلیت تنظیم صندلی راننده در سه جهت
سپر جلو و عقب یکپارچه
سقف بلند
دستگاه جداکننده آب و گازوئیل
صندوق عقب جعبه های روی داشبورد و بالای سر راننده و روی درب چپ
درب برقی ) آپشن)
)1940 mm ارتفاع
داخل کابین(
باک
سوخت 90 لیتری
130 (Km/h) حداکثر سرعت مجاز
GPS مجهز به
موتور
نوع موتور |
F4AE0681B*C |
تجهیزات موتور |
Turbo charged & intercoolered |
تعداد سیلندر |
6 - IN LINE |
حداکثر قدرت |
240 HP at 2700 rpm |
حداکثر گشتاور |
810 N.m at 1250 rpm |
حجم موتور |
5.88 lit |
کنترل سیستم سوخت رسانی و نوع |
ELECTRONIC Bosch common rail |
استاندارد آلایندگی |
Euro 3 |
سیستم انتقال قدرت ) گیربکس)
مدل گیربکس |
IVECO 2895S.9 |
تعداد دنده |
9+1 |
ماکزیمم نسبت تبدیل دنده گیربکس در دنده 1 |
13.56/1.00 |
مدل (نوع) کلاچ |
از نوع تک صفحه ای خشک، با قطر 15 اینچ از نوع کشش |
سیستم ترمز
نوع ترمز اکسل عقب |
بادی دو مداره کاسه ای |
نوع ترمز اکسل جلو |
بادی دو مداره کاسه ای |
ترمز دستی |
مکانیکی عمل کننده روی محور دوم با کنترل پنوماتیکی |
امکانات سیستم ترمز |
ترمز موتور + ABS |
ابعاد
طول کلی خودرو |
6269 mm |
عرض |
2495 mm |
ارتفاع |
2868 mm |
فاصله بین محوری |
3690 mm |
حداقل فاصله از سطح زمین جلو/ عقب |
338/306 mm |
فاصله محور عقب تا انتها |
1133 mm |
فاصله محور جلو تا ابتدا |
1352 mm |
اوزان
وزن خالص |
5220 kg |
وزن ناخالص (G.V.W) |
17000 kg |
ظرفیت مجاز بار |
11780 kg |
ظرفیت مجاز کشندگی |
20500 kg |
بار مجاز محور جلو |
6500 kg |
بار مجاز محور عقب |
11500 kg |
سیستم فرمان
نوع سیستم فرمان |
هیدرولیکی |
قطر غربیلک فرمان |
465 mm |
سیستم محورها (اکسل ها)
نوع اکسل عقب |
R8169A , RIGID , HUBREDUCTION |
نوع اکسل جلو |
F5521AA |
تعداد محور |
2 |
نسبت تبدیل دیفرانسیل |
5.33 |
سیستم تعلیق
نوع تعلیق اکسل عقب |
Semi-elliptic leaf spring , double acting + anti roll bar |
نوع تعلیق اکسل جلو |
Semi-elliptic leaf spring , single acting + anti roll bar |
تعداد کمک فنر |
2 + 2 |
چرخ و تایر
سایز رینگ |
8.25 X 22.5 |
سایز تایر |
315/80 R 22.5 |
نوع تایر |
RADIAL |
ظرفیت سیالات مصرفی
ظرفیت باک سوخت |
300 lit |
ظرفیت روغن موتور |
12 lit |
ظرفیت آب رادیاتور |
20 lit |
ظرفیت روغن گیربکس |
8.3 lit |
سیستم الکتریکی
مشخصات و تعداد باطری |
2*12 volt - 170 Ah |
ولتاژ مصرفی |
24 volt |
مشخصات دینام |
28 volt - 70 A |
مشخصات استارت |
24 volt - 4 k.w |
مقدار مصرف سوخت
مصرف سوخت در حداکثر قدرت |
200 gr/kwh |
ظرفیت
ظرفیت حمل نفرات (صندلی) |
3 |
مشخصات عملکردی
حداکثر قابلیت شیب بالاروی |
67% |
حداکثر سرعت مجاز |
100 km/h |
آینه های جانبی برقی- شیشه بالابر برقی- سپر جلوی فولادی - گوه بازدارنده حرکت چرخها - سیستم قطع کن دستی باطری - ایرکاندیشن دستی - شیشه دودی- فیلتراولیه وجداکننده آب از سوخت- مثلث شب رنگ – چرخ زاپاس- جک – آچارچرخ –جعبه کمکهای اولیه- باک گازوئیل آلومینیومی - رادیوپخش CD خوان و آنتن – تاخوگراف دو نفره- گرمکن هوای ورودی به موتوردرزمان برودت هوا- صندلی راننده ازنوع پنوماتیک و قابل تنظیم در سه جهت - سیستم کروز کنترل- دارای وینچ زاپاس بند – قفل مرکزی دربها – مجهز به کمربند ایمنی برای راننده و شاگرد- دوعدد تانک باد 15 لیتری به همراه کمپرسور تک سیلندر 225 میلی لیتر-مجهز به PTO- اتاق با قابلیت برگردان تا زاویه 60 درجه .
BRT (مدلXMQ6127G
جرم ابعاد
طول (میلیمتر) : |
11980 |
عرض (میلیمتر) : |
2550 |
ارتفاع (میلیمتر) : |
3490 |
فاصله محوری (میلیمتر) : |
6100 |
ارتفاع داخلی اتاق (میلیمتر): |
2100 |
حداکثر سرعت (Km / h): |
85 |
حداقل شعاع گردش (متر) : |
12 |
وزن خالص (بدون سرنشین) (کیلوگرم) |
11800 |
جرم حداکثر بار مجاز فنی GVW (کیلوگرم) |
18000 |
جرم قابلیت شیب پیمایی(%) |
30 |
موتور
آرایش موتور : |
6 سیلندر خطی، خنک شونده توسط آب، توربوشارژ- اینترکولر |
مدل موتور : |
Cummins ISLe310 |
محل قرارگیری موتور : |
جلوی شاسی |
حچم موتور : |
8.9 lit |
حداکثر قدرت موتور : |
310/2100 (hp/rpm) |
حداکثر گشتاور : |
1200/1000-1700 (N.m/rpm) |
نوع سوخت: |
گازوئیل |
استاندارد آلایندگی موتور : |
Euro lll |
سیستم سوخت رسانی : |
High Pressure-Common Rail |
گیربکس
گیربکس: |
گیربکس اتوماتیک VOITH/ ZF |
ریتاردر : |
اینتاردر VOITH/ZF |
سیستم تعلیق و فرمان
محور جلو : |
اکسل Low Floor D.F Dana |
محور عقب : |
اکسل D.F Dana |
مکانیزم فرمان: |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم زاویه فرمان |
مدل جعبه فرمان : |
ZF 8098 |
دیگر مشخصات
جنس رادیاتور : |
مسی |
نوع سیستم ترمز: |
پنوماتیک مجهز به سیستم ABS/ASR |
ترمز محور جلو: |
دیسک |
ترمز محور عقب: |
کاسه ای |
حجم مخزن سوخت : |
250 لیتر |
جنس مخزن سوخت: |
گالوانیزه دارای موجگیر |
ظرفیت سرمایش: |
32000 kcal/h |
کمپرسور کولر: |
Bock آلمان |
ظرفیت حرارتی بخاری |
28 kW و سیستم ضد بخار |
تعداد رادیاتور بخاری: |
6 عدد |
باتری : |
باتری خشک، 2x12 V(200Ah) |
دینام |
2x 28V 120 A |
ساختار درخت سیم |
بر اساس استانداردهای IP54 و IP 65 مقاوم در برابر عوامل بیرونی نظیر گرما، فرسایش، زنگ زدگی، رطوبت.ساختار درخت سیمنصب شده داخل اتاق و مقام دربرابر نفوذ رطوبت، دارای قابلیت نصب سیستمهای جدید الکتریکی |
صندلی راننده: |
پنوماتیک با کنترل سه جهته، مجهز به کمربند سه نقطه ای |
صندلی مسافر: |
37 / 35 نفر |
جنس صندلی مسافر: |
پلی آمید/ABS ضدخش مقاوم دربرابر اشعه UV |
ساختار کلی اتوبوس
طراحی اتاق: |
طراحی جدید و آئرودینامیک |
شیشه های جانی |
دودی – چسبی – بازشو |
خروجی اضطراری سقفی |
دوعدد مجهز به فن دوطرفه تهویه هوا |
کابین راننده |
کابین مستقل راننده |
جنس کف اتاق |
ساخته شده با تخته هفت لایی پوشیده با عایقهای حرارتی و رطوبتی و روکش سیلیس دار، مقاوم دربرابر حریق |
سقف اتوبوس |
سقف فلزی یکپارچه |
ورودی هواکش موتور |
از سقف |
خروجی اگزوز |
از پشت اتوبوس سمت راننده |
سیستم عایق بدنه |
از نوع فوم تزریقی |
درب خروج |
دو عدد، تاشو بادی WABCO و کنترل الکتریکی |
جنس فریم دربها |
آلومینیوم |
دیوارهای جانبی |
ورق یکپارچه فولادی |
پروفیل اتاق و شاسی |
فولادی با سیستم جوشکاری CO2 |
پ تابلوهای نمایشگر LED |
سه تابلوی LED خارجی جهت نمایش مسیر خط |
رینگ و تایر |
تایر تیوپلس سایز 275/70R22.5 و رینگ فولادی |
سیستم صوتی |
Radio/MP3 Player به همراه بلندگو های سرتاسری |
سیستم GPS و اعلام مسیر |
بصورت انتخابی |
درب موتور |
آلومینیومی مجهز به جک گازی |
روشنایی داخل اتاق |
سرتاسری |
سیستم اطفای حریق محفظه موتور |
سه عدد بصورت اتوماتیک |
کپسول آتش نشانی |
دوعدد |
چکش مخصوص خروجی اضطراری |
چهار عدد |
سایر تجهیزات استاندارد |
جعبه ابزار و جک، آئینه برقی، ساعت دیجیتال، پرده و آفتابگیر راننده، لاستیک زاپاس، |
تجهیزات انتخابی(Option) |
دوربین دید دربها و دید عقب، تابلوی نمایشگر داخلی، صفحه نمایش دوربینها، |
Aria مدلXML6701J13
جرم ابعاد
طول (میلیمتر) : |
6970 |
عرض (میلیمتر) : |
2050 |
ارتفاع (میلیمتر) : |
2640 |
فاصله محوری (میلیمتر( : |
3935 |
ارتفاع داخلی اتاق (میلیمتر(: |
1860 |
حداکثر سرعت (Km / h): |
110 |
حداقل شعاع گردش (متر) : |
7.5 |
جرم خالص خودرو (کیلوگرم) |
4700 |
جرم ناخالص خودرو (کیلوگرم( |
7100 |
موتور
آرایش موتور : |
4 سیلندر خطی خنک شونده توسط آب توربو شارژ |
مدل موتور : |
DUTZ BF4M 2012-13 E3 |
محل قرارگیری موتور : |
جلوی شاسی |
حچم موتور: |
4040 (cc) |
حداکثر قدرت موتور : |
130/2500 (hp/rpm) |
حداکثر گشتاور : |
450/1500 (N.m/rpm) |
نوع سوخت: |
گازوئیل |
استاندارد آلایندگی موتور : |
Euro lll |
سیستم تغذیه موتور : |
پمپ یکپارچه (unit pump) |
مجموعه کنترل و انتقال قدرت
کلاچ : |
تک صفحه ای خشک بادی |
جعبه دنده : |
5+1 دنده کنترل مکانیکی دستی سنکرونیزه DF5S550 |
سیستم تعلیق : |
سیستم تعلیق فنر پارابولیک با کمک فنر هیدرولیکی |
مکانیزم فرمان : |
هیدرولیک قابل تنظیم |
سیستم ترمز : |
ترمز پنوماتیک مجهز به ABS |
انداره چرخ : |
R16-7/50 |
رینگ : |
فولادی |
باتری : |
24 ولت |
ساختار بدنه : |
بدنه یکپارچه، فریم بدنه از فولاد نورد سرد، پانل های بدنه از ورق کشیده شده |
داخل کابین
رنگ بدنه : |
روغنی/ متالیک (اختیاری) |
دریچه سقفی : |
دریچه سقفی به همراه فن تهویه |
درب ها : |
درب خروجی لولایی برقی، درب راننده دستی |
پنجره ها : |
کشویی |
صندلی مسافر : |
20 نفر قابل تنظیم، مجهز به کمربند ایمنی |
صندلی راننده : |
تنظیم شونده مجهز به کمربند ایمنی |
سیستم تهویه مطبوع: |
کولر |
سیستم گرمایشی : |
بخاری |
سایر تجهیزات استاندارد : |
سیستم گرمایشی :پخش CD، ساعت دیجیتال، پرده، کپسول آتش نشانی، جک هیدرولیک، سیستم بخارزدا،جعبه ابزاربار عقب، بخاری درجا |